به نام خدا

فرا رسیدن سال نو، سال ((تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین)) مبارک.

امیدوارم در انتهای امسال و ابتدای سال۱۴۰۲ ، پیشرفت ها ، رفاه و آسایش مردم خوب و باصفای میهن مان را تبریک بگوییم.
اینجانب ، خودباوری و اطمینان به جوانان و نخبگان ، تعامل سازنده با دنیا و حمایت هوشمندانه از تولید و کسب و کارهای دانش بنیان و نوآوری را متضمن رشد پایدار اقتصادی ، اشتغال واقعی و پایدار و در نتیجه آن رفاه عمومی مردم می دانم.
متاسفانه ، تا اندازه ای دچار شعارزدگی شده ایم و استفاده ابزاری از سخنان بزرگان کشور ، بویژه مقام معظم رهبری ، که از سر دلسوزی و آینده نگری بیان می شود ، سرمایه اجتماعی ما را دچار بحران نموده است.
به شدت امیدوارم سال ۱۴۰۱ ، سال ترک این عادات ناپسند در همه ما باشد ، چه عزیزان در بخش دولتی و حاکمیتی و چه در بخش خصوصی و مردمی.
همچنین همزمانی سالروز میلاد موعود و منجی با حلول سال نو ، این نوید را می دهد که همگی برای نجات خودمان دست به دست هم خواهیم داد که وجود منجی عالم بشریت ، نماد تلاش همگانی برای نجات است.

توجّه به جوانان شایسته این مرز و بوم و همچنین صنعتگران توانمندی که بر پایه دانش ، تلاش می کنند تا توسعه پایدار و اقتصاد مبتنی بر نوآوری را رقم زنند.
برای رفتن به سوی اقتصادی دانش بنیان ضمن تسهیل شرایط کسب و کارهای نوآور ، می بایست توجه ویژه به تحقیق و توسعه در کسب و کارهای مختلف بشود و تمامی نهادهای مرتبط حمایت‌های خود را به این موضوع معطوف کنند.
همچنین پشتیبانی از توسعه بازارهای ملی و بین المللی این کسب و کارها از وظایف اصلی نهادهای دولتی و حاکمیتی و عمومی کشور است ، اما اجرای کار باید به خود بخش خصوصی واگذار شود.
هر لحظه تولید علم و دانش و همچنین ارایه نوآوریها ، زندگی انسانها را با رفاه و برخورداری بیشتری روبرو می کند ، اما خودخواهی های بشر این رفاه عمومی را همواره دچار چالش جدی نموده است‌ ، امید که این نقیصه نیز برطرف گردد.
انجمن شرکتهای دانش بنیان خراسان رضوی به پشتوانه شرکتهای دانش بنیان و فناور و نوآور استان ، صمیمانه دست یاری و همفکری به سوی همه نهادها ، سازمانها و تمامی تاثیرگذاران دراین زیست بوم دراز می کند تا به امید خدا و با تلاش و تدبیر و خرد جمعی با توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان ، اشتغال پایدار و رفاه همگانی را رقم زنیم.

آرزوی سلامت ، بهروزی و سربلندی برای همه مردم شریف میهن باستانی مان دارم.

✅سیّدمهدی مدنی بجستانی- رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت های دانش بنیان استان خراسان رضوی